Welcome To Talentnetwork

Join Our Talent Network

Talent Network là gì?

Gia nhập Talent Network của chúng tôi sẽ giúp bạn nâng cao khả năng tìm kiếm việc làm. Cho dù bạn ứng tuyển một công việc nào đó hoặc đơn giản là cập nhật thông tin của mình, chúng tôi cũng luôn mong muốn được kết nối cùng bạn.

Vì sao bạn nên gia nhập Talent Network?

  • Nhận thông báo việc làm mới phù hợp với sự quan tâm của bạn
  • Cập nhật các thông tin mới nhất về công ty
  • Chia sẻ cơ hội việc làm với gia đình, bạn bè thông qua mạng xã hội hoặc email

Hãy gia nhập Talent Network của chúng tôi ngay hôm nay!

Mô tả công việc

Introduction:

Maple Healthcare is looking for a dynamic and detail-oriented CUSTOMER SERVICE- CLINIC ASSISTANT professional to join our team. This position plays an important role, exercising diplomacy to provide the best service to patients. The ideal candidate will have a professional demeanor, attention to detail, and the ability to work in a fast-paced healthcare environment.

Main duties: 

Serve as the first point of contact for patients, ensuring a welcoming experience while managing scheduling, check-in, payment, and administrative support for Chiropractic and Wellness services.

1. Patient Reception & Support

- Greet patients warmly, creating a friendly and professional first impression

- Manage appointment scheduling and guide patients through Chiropractic and Wellness services

- Handle inquiries and provide clear, courteous responses to ensure high patient satisfaction

2. Patient Process Coordination

- Accurately update and maintain patient personal, medical, and financial records

- Coordinate the patient flow between consultation rooms, therapy areas, and reception

- Support chiropractors, therapists, and nurses as needed, including translating documents or instructions (English–Vietnamese)

3. Billing & Insurance Support

- Process payments (cash, card) and assist with direct and indirect insurance claims

- Issue daily invoices and help manage cash handling procedures

- Guide patients through insurance documentation and requirements

4. Administrative & Event Support

- Maintain accurate data entry in the clinic management system

- Assist in organizing promotional events, wellness workshops, and internal meetings

- Perform other administrative or operational tasks assigned by supervisors

This position will report to line Manager.

Yêu cầu công việc

Skills and Qualifications:

- Fluency in spoken and written English.

- Professional demeanor and the ability to exercise courtesy and maintain gracious manner with all patients.

- Hard-working and attentive attitude.

- Be able to multi task, willing to learn more about medical and wellness field.

- Be positive and can-do attitude.

- High fluency in spoken and written English.

- Professional demeanor and the ability to exercise courtesy and maintain gracious manner with all patients.

- Hard-working and attentive attitude.

- Multi-tasks execution ability.

- Willing to learn more about medical terms. 

Benefits:

- Medical benefits, paid annual leave.

- Associate and Family member discount treatment at Maple Group.

- Team-building, year-end party, and other advantages will be discussed in the interview.

- To be working in a dynamic and professional international environment.

- To participate in co-branding sponsored events/activities.

- To upgrade English skills, communication skill and enhance problem solving skill in urgent situations. 

How to Apply:

Interested candidates are invited to submit their resumes along with a cover letter detailing their relevant experience to (email HR/ supervisor).

Maple Healthcare is an equal opportunity employer. We encourage candidates from diverse backgrounds to apply.

Send CV: hr@maplehealthcare.net

Company information:

- MAPLE INTERNATIONAL CO., LTD.

- Job position: CUSTOMER SERVICE- CLINIC ASSISTANT.

- Salary: Negotiable.

- Working hours: Work in shifts (44 hours/ week).

Việc Làm Tương Tự

  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Công ty TNHH Chăm sóc sức khỏe Bờ Biển Tây - Nhân viên chăm sóc khách hàng
  • Vị trí tuyển: 5
  • Ngày đăng: 14/07/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Nhân viên chăm sóc khách hàng HD Bank & Vikki Bank
  • Vị trí tuyển: 100
  • Ngày đăng: 10/07/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Chuyên viên chăm sóc khách hàng Vietjet Air
  • Vị trí tuyển: 100
  • Ngày đăng: 10/07/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Công ty M.Y.C Việt Nam - Tuyển dụng Nhân viên Lễ tân
  • Vị trí tuyển: 3
  • Ngày đăng: 01/07/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Thông báo tuyển dụng tiếp viên hàng không của hãng EVA AIR năm
  • Vị trí tuyển: 100
  • Ngày đăng: 12/06/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Thực tập sinh Chăm Sóc Khách Hàng
  • Vị trí tuyển: 3
  • Ngày đăng: 12/06/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: CHUYÊN VIÊN CHĂM SÓC KHÁCH HÀNG, Service Coordinator, Chuyên viên khách hàng, Customer service Operation
  • Vị trí tuyển: 2
  • Ngày đăng: 12/06/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Customer Service - Ecommerce App
  • Vị trí tuyển: 4
  • Ngày đăng: 12/06/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Customer Service - Flight Ticket App
  • Vị trí tuyển: 5
  • Ngày đăng: 11/06/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Chăm sóc Khách hàng - Ứng dụng Du lịch PARTTIME
  • Vị trí tuyển: 6
  • Ngày đăng: 11/06/2025
  • Nơi làm việc: Hồ Chí Minh
  • Kỹ năng cần thiết: Chăm sóc Khách hàng - Ứng dụng Du lịch
  • Vị trí tuyển: 4
  • Ngày đăng: 11/06/2025

 

Cảm ơn bạn gia nhập mạng lưới nhân tài của chúng tôi,

Bằng cách tham gia mạng lưới nhân tài của chúng tôi, bạn chưa thực sự ứng tuyển vào các vị trí tuyển dụng.

Hãy ứng tuyển ngay để trở thành ứng viên sáng giá cho vị trí tuyển dụng của chúng tôi hoặc tiếp tục cập nhật hồ sơ.